tisdag 10 december 2019

Det finns inga svaga elever

Det finns bara svaga skolor 
Främst konservativa/liberala/extremistiska skolor är svaga/miserabla/asociala 
Det behövs inga experiment när man vet svaret 
Född fattig/rig har ingenting med lämplighet/intresse/förmåga/begåvning att göra 
Uppväxtmiljön däremot kan ha en stor på-/inverkan på livet 
OECD försöger göra skolan till en poängsatt marknad med svaga/starka elever/skolor 
Skolan är i kris på grund av liberaliseringen/avregleringen/bolagiseringen/privatiseringen/kommersialiseringen/raseringen/plundringen/ödeläggelsen/förskingringen/selekteringen/koncentrationen/centraliseringen/… av samhället 
Kommersiella/konservativa/liberala/extremistiska krafter missbrugar ungdomarnas sökande/nyfikenhet/osäkerhet/… alltid/överallt 
Är man obildad bara för att man inte har gått i drönarklassens skola 
Är verklighetens skola/erfarenhet ingenting värt 
Arbetarklassen kan udbilda sej och behålla sin kultur 
Arbetarklassen behöver inte anamma drönarklassens kultur 
Vi kan inte ha ett samhälle där enskilda får fritt spelrum 
Drönarklassens skola är inte allmängiltig 
Drönarklassen har en benägenhet att skylla på andra 
Vi ska inte ha drönarklassens management udan vi ska ha arbetarklassens demokrati 
Vi ska inte ha religion i skolan 
Vi ska inte ha privata intressen i skolan 
Liberalismen förstör allt i sin vej 
Motståndarna till samhället får/kan aldrig diktera villkoren 
Skolans roll idag är både till form som innehåll uppbyggd för att hålla samhällsklasserna segregerade 
Det finns inga svaga elever bara en svag skola 
När folkskolan 1842 tog över kyrkan som ansvarig för udbildningen byggde upplägget på förakt och fördomar, på samhällsbevarande och samhällsbevakande, på en differentierad och segregerad skola 
Skolan är formad efter konservativa/liberala/extremistiska värdering och konservativa/liberala/extremistiska medel/mål 
Skolan är konservativ/liberal/extremistisk både till form som innehåll 
Böndernas och arbetarnas ungarna ska hålla sej till sin läst 
Drönarklassen/konservativa/liberalerna/extremisterna ska ha hand om förvaltningen och institutionerna som samhällsbärande idioter 
Med enhetsskolan 1948 
Grundskolan 
Gymnasieskolan 1971 strävade drönarklassen/konservativa/liberalerna/extremisterna efter en differentierad och segregerad skola 
Och så är det fortfarande 
Konkurrensen om ämbetena och karriären ska ske inom drönarklassens värderingar 
Drönarklassens/konservativas/liberalernas/extremisternas inskränkta och klassbevarande syn på skolan bromsar udvecklingen och hämmar demokratin 
Det är alltid dom svaga elevernas fel aldrig den svaga skolans fel 
Det är alltid offerens fel aldrig översittarnas/våldsverkarnas fel 
Liberalismen är en irrlära

Inga kommentarer: