EU/EMU-demokrati innebär att vi väljer EU/EMU-parlamentet och EU/EMU-delstatsregeringarna (!?) som i sin tur väljer EU/EMU-kommissionen och EU/EMU-rådet enligt EU/EMU-anhängarna som (fortfarande) fattar ingenting
Riksdagen udses i allmänna indirekta inskränkta representativa periodiska återkommande val där ~⅘ av dom röstberättigade deltar i valen
Det största partiet får sen frågan av talmannen att udse en regering där statsministeren udser statsråden/departementschefer/ministrarna
EU/EMU-parlamentet udses i allmänna indirekta inskränkta representativa periodiska återkommande val där färre än hälften av dom röstberättigade deltar i valen vilket innebär att valen är ogiltigt enligt dom demokratiska kriterierna vilket EU/EMU-anhängarna fullständigt skiter i
EU/EMU-eländet saknar legitimitet
Är drönarmedias överbevakning och överrapportering från jänkelands primärvalscirkus ett pedagogiskt försög att fostra folk och fä till att acceptera ett lignande primärvalsystem inom EU/EMU-eländets murar där en EU/EMU-president ska väljas till en mandatperiod för europa förenta stater
Några jänkedelstater har inga primärval udan håller nomineringsmöte där delegaterna fördelas
Ja, nomineringarna i jänkeland är verkligen världsnyheter för drönarklassen
Där (~20% av) registrerade partimedlemmar via lokala partiorganisationer nominerar sina kandidater i varje delstat
Dom registrerade partimedlemmarna i delstaterna är dom enda i världen som får lov att nominera och rösta i primärvalen
Hur intressant är det för invånarna i andra länder
Inte alls
Primärvalskampanjen i jänkeland handlar om kampen mellan oliga mäktiga finans- och kapitalintressen där oligarkerna garderar sej med att satsa lite mer på det ena av dom två stora partierna än det andra
I stort har det ingen betydelse vilket av dom två stora partierna som vinner primärvalskampanjen
Jänkekorporatismens krav på världsdominans fortsätter
Kapitalisternas/konservativas/liberalernas mål inom EU/EMU-eländet att koncentrera och centralisera makten i egna händer är prekär
EU/EMU-eländet vill hota stater som inte hindrar flyktingarna med indragna bistånd och handelsavtal
För detta har EU/EMU-kommissionen snott 8 miljarder€ som kan användas dom kommande fem åren
På sikt vill man lansera ett investeringsprogram på upp till 62 miljarder€ med en kalkylen som bygger på att EU/EMU-delstaterna och privata intressen frivilligt ställer upp med pengar
Dom stater som ska få guleroten/piskan slagen i ansiktet är jordanien, libanon, mali, niger, nigeria, senegal, etiopien, tunisien och libyen
EU/EMU-eländets instabilitet är inte bara ett hot mot invånarna inom EU/EMU-eländets gränser udan även för staterna/länderna runtenomkring
EU/EMU-eländet är i grunden dysfunktionellt därför att EU/EMU-eländet i grunden är inskränkt och repressivt
Vid EU/EMU-eländets implosion kommer några EU/EMU-delstater att klara sej hyfsat och andra kommer att gå under i kaos och anarki
EU/EMU-eländet saknar trovärdighet
EU/EMU-eländet satte syrien i ekonomisk blockad 2011 (finansiella transaktioner och riktat handelsförbud) i försök att hjälpa dom jänkekorporatistiskt/saudiarabiskt/turkiskt/qatar/…-ledda terroristerna att välta regimen i damaskus
2012 lyftes oljeembargot mot terroristkontrollerade områden i syrien av förre herr excellensen i försök att främja dom jänkekorporatistiskt/saudiarabiskt/turkiskt/qatar/…-ledda terroristernas oljehandel med turkiet
Jänkekorporatismen/NATO-imperialismen politiserar systematiskt handelsfrågor
Embargot mot syriens lagliga myndigheter sker samtidigt som jänkekorporatismens allierade turkiet köper olja av iS/Daesh
Under dom senaste två månaderna har terroristerna fått 8.000 man i förstärkningar via turkiet
Varför vill drönarklassen delta i jänkekorporatismens/NATO-imperialismens geopolitiska ambitioner som inte gagnar dom själv
Drönarklassen saknar argument i debatten
Ja, herre du jävlar
Lägg ner EU/EMU-eländet
Liberalismen är en irrlära
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar