Multinationella företag har möjligheten att få upp bidragen och avdragen till maximalt med att spela ud staterna mot varandra
~300 svenska multinationella företag har möjligheten att slippa betala 30-50 miljarder:- i skatt under ett år till statskassan
Multinationella företag använder sej av möjligheterna till avvikande interna ränteavdrag och prissättningar
Multinationella företag använder sej av möjligheterna till en fiktiv intern marknad och en reell extern marknad (undantaget monopol, karteller, …)
Ja, herre du jävlar
Lägg ner privatäganderätten till produktionsmedelen
Liberalismen är en irrlära
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar