Nu firar svenskarna svenska flaggans dag (sen 1916 som ändrades till sveriges nationaldag 1983 allt i försög att stärka konservatismen/nationalismen) i skåne
Hur klarade den svenska knugen och dronningen passkontrollen
I skåne finns ingen knug eller dronning och dom udländska är inte välkomna udan en offentlig inbjudan
Anledningen till sveriges firande är att gustav vasa valdes till kung 1523.06.06 i sverige då skåne var ockuperat av danmark, att sverige fick en ny regeringsordning 1809.06.06 och att sveriges riksdag 1973.06.06 tog beslut om en ny regeringsform 1974
Hur jävla dumt kan det få bli
Skulle danskarna också komma hit och fira sin grundlagsdag i skåne
Nä, naturligtvis inte då skåne har sin egen flagga
Anledningen till grundlagsdagen i danmark är danmarks första grundlag 1849.06.05, andra grundlag 1915.06.05 och tredje grundlag 1953.06.05
Danmark har inge nationaldag
Vi firar inte heller någon annan nabos flagga i skåne som den tyska flaggan, den polska, den ryska eller någon baltisk flagga
Vi skiter fullständigt i udbölingarnas flaggor
Det är djupt kränkande att se den svenska flaggan hissas och firas i skåne
Ockupanterna måste slängas ud
Bränn udbölingarnas flaggor
Vi skåningar åker inte runt och firar vår flagga i andra länder
Vilka jävla förbannade svin
Liberalismen är en irrlära
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar