måndag 6 juni 2016

Nyanlända

Nu firar svenskarna svenska flaggans dag (sen 1916 som ändrades till sveriges nationaldag 1983 allt i försög att stärka konservatismen/nationalismen) i skåne 
Hur klarade den svenska knugen och dronningen passkontrollen 
I skåne finns ingen knug eller dronning och dom udländska är inte välkomna udan en offentlig inbjudan 
Anledningen till sveriges firande är att gustav vasa valdes till kung 1523.06.06 i sverige då skåne var ockuperat av danmark, att sverige fick en ny regeringsordning 1809.06.06 och att sveriges riksdag 1973.06.06 tog beslut om en ny regeringsform 1974 
Hur jävla dumt kan det få bli 
Skulle danskarna också komma hit och fira sin grundlagsdag i skåne 
Nä, naturligtvis inte då skåne har sin egen flagga 
Anledningen till grundlagsdagen i danmark är danmarks första grundlag 1849.06.05, andra grundlag 1915.06.05 och tredje grundlag 1953.06.05 
Danmark har inge nationaldag 
Vi firar inte heller någon annan nabos flagga i skåne som den tyska flaggan, den polska, den ryska eller någon baltisk flagga 
Vi skiter fullständigt i udbölingarnas flaggor 
Det är djupt kränkande att se den svenska flaggan hissas och firas i skåne 
Ockupanterna måste slängas ud 
Bränn udbölingarnas flaggor 
Vi skåningar åker inte runt och firar vår flagga i andra länder 
Vilka jävla förbannade svin 
Liberalismen är en irrlära  

Inga kommentarer: