Flyktingar som trycks ihop i uppsamlingslägerna och inte får bostad, arbete, uppehållstillstånd, medborgarskap, … kallas för nysvenskar/nydanskar av det plikttrogna och lojala drönarmedia
Om det ska finnas nysvenskar/nydanskar vem är då gammalsvenskar/gammeldanskar
Är det invånarna från medeltiden
Eller är det invånarna i den havererade åldringsvården
Åldringsvården som kapitalisterna/konservativa/liberalerna har avreglerat/bolagiserat/privatiserat/förskingrat/raserat för profitens skull
Där en kaga till kaffet kostar extra
Orden nysvenskar/nydanskar är oförklarliga och ofattbara
Drönarmedia förvrider språget med att vrider sej i pålagor i försög att hitta på nya obegripliga och meningslösa ord
Plågsamt var ordet
Drönarmedia tycker att ordet flyktingar är förbjudet och invandrare är olämpligt
Udan det är först och främst ordet nysvenskar/nydanskar som gäller men även migranter går bra att använda på flyktingarna från jänkekorporatismens/NATO-imperialismens härjningar, plundringar och skövlingar
Vilket ger en märklig mening, innehåll och betydelse
Är konflikter/kriser/krig/eländet det högsta stadiet av glädje och omsorg i drönarklassens liv
Migrera står för att vandrare, flytta
Immigrera står för invandra
Emigrera står för udvandra
Skulle migranterna flytta runt inom landet vilket drönarmedia försöger få oss att tro och ge en falsk bild av
Drönarmedia är förbannat opålitligt, lögnaktigt och propagandistiskt
Ointelligent var ordet
Det borde stå varningstext på all drönarmedia
Tröttsamt var ordet
Liberalismen är en irrlära
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar